Thursday, March 24, 2011

Tanda awal tsunami yg tidak disedari

Seperti yang kita tahu setiap apa yang akan berlaku tu pasti ada petanda, dengan teknologi moden gegaran sesuatu bencana sudah dapat di hidu oleh pakar yang ditugaskan di unit khas.. maklumat disebarkan di serata dunia, tapi tahukah anda bencana tsunami yang berlaku di Japan baru-baru ini sebenarnya sudah menunjukkan beberapa petanda yang mungkin kita sendiri manusia tidak perasan akan kewujudannya, cuba anda amati gambar-gambar tersebut yang merupakan Satu kejadian aneh yang telah berlaku dipantai Acapulco, Mexico beberapa hari sebelum ini...Orang ramai yg datang ke pantai itu merasa agak hairan dan mereka berebut rebut menangkap ikan dengan tangan yg terlalu banyak menghampiri tepi pantai.
Hanya menangkap menggunakan tangan
Ribuan ikan sardin, ikan-ikan bilis dan anak anak ikan tenggiri berkumpulan merapati sepanjang pantai tempat peranginan Mexico itu. Baru kini orang orang yg hadir itu berfikir dan mempercayai bahawa apa yg menjadi adalah berkait dengan tsunami yg melanda Jepun kelmarin. 
kumpulan ikan yg kelihatan seprti tumpahan minyak
Beberapa pakar percaya fenomena secara langsung adalah berkaitan dengan tsunami yg berlaku diJepun. Nelayan-nelayan menyifatkan fenomena pelik ini dan arus luar biasa mempunyai kaitan kejadian tsunami yang meranapkan sebahagian dari Negara Jepun. Nelayan-nelayan di Acapulco mengatakan mereka tidak pernah melihat kawan ikan yg sebegini banyak berada berhampiran gigi air dimana mana pantai sekali pun. 

P/S: Haiwan sudah diberikan anugerah yang sangat besar oleh Allah s.w.t di mana deria mengesan mereka melebihi manusia, lihat seperti gambar di atas, tanda2 tersebut nyata untuk memberitahu manusia akan  petanda musibah yang bakal berlaku tanpa kita sedari.wallahualam 
.

N
Image removed by sender.

14 comments:

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said...

MAK AI...BANYAKNYE IKAN...IKAN PUN LARI KE DARAT NAK SELAMATKAN DIRI...HUHUHU

Ana admi said...

yup betul tu nana..sdgkn ikan pn mmg dapat rse gegaran dasar laut bumi..

Acid Voice said...

binatang memang ada sense yg lebih dari manusia.....tp manusia je yg buta hati ...x nampak tanda2 yg bakal berlaku...

kamal said...

petanda2 yg Allah nk tunjukkn..

Miecyber said...

Manusia perlu belajar dari haiwan..


Earth Hour 2011

a!Na said...

byak gle ikan. bole wat kenduri kt tepi pantai tu. hehe. but Subhanallah. Semua kekuasaan Allah

cik zaza said...

masa tsunami kt malaysia dulu pun ada berlaku mcm ni jugak kn?

Ana admi said...

rasenye memang ada pertanda2 ni..cuma kita manusia yg tak menyedari..wallahualam..:)

anaMuslimah said...

waktu tsunami di aceh dulu pn macam ni...tapi manusia mudah lupa..

anaMuslimah said...

waktu tsunami di aceh dulu pn macam ni...tapi manusia mudah lupa..

Farhana Sahri said...

semua haiwan lebih tau awal...sama mcm kt tsunami kt indon..sme ngn jepun ni..ikan...tp kdg kite xsedar rezeki dpn mte itulah petanda buruk...huhu

Ana admi said...

anamuslimah: ya.sebenarnya masa kat acheh petanda2 ni mmg da kelihatan..bila blaku kali kedua di japan, kita lupa akan petanda2 ni smua

farhana: xsedar..sebab kita lupa akan petanda lepas..wallahualam :)

++***hana zaty**++ said...

nice entry! boleh share tak? ;)

Ana admi said...

bole dear hana..silakan :)

Sweet stalker here..:)